Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

Strona główna»Recenzja

Newsletter

Nasi partnerzy

Recenzja

Zmysły dla zysku

Marketing sensoryczny w praktyce

Iwona Skowronek

Recenzja:

Do tej pory sądziłem, że nasze zmysły służą do słuchania, oglądania, czucia itd. otaczającej rzeczywistości. Posługiwanie się nimi jest przecież naturalną cechą nas wszystkich. Moje zdumienie wywołał jednak fakt, że to tylko część zadań, jakie im przypisujemy. Dowiedziałem się bowiem, biorąc do ręki książkę „Zmysły dla zysku” dr Iwony Skowronek, że są one doskonałym instrumentem do zarabiania pieniędzy. Jak to ujęła autorka, „użyźnianie mózgów” poprzez marketing sensoryczny ma skłonić klientów do kupowania produktów lub co najmniej do skupienia na nich uwagi. Sposoby i mechanizm działania firm marketingowych pokazane w tej książce sięgają coraz dalej i coraz głębiej oddziałują na naszą świadomość. Przyznaję, że wywołuje to u mnie niepokój, a nawet lekkie przerażenie. Jak to się dzieje, że macherzy od sprzedawania wszystkiego są tak skuteczni? Intrygujące byłoby, gdyby dr Skowronek następną książkę poświęciła klientom, ludziom po drugiej stronie lady. Naraziła by się pewnie na ataki ze strony różnych korporacji, ale nam może by pomogła z trochę większym namysłem wydawać pieniądze.

Edward Bil
Przejdź do książki: Zmysły dla zysku