Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

Strona główna»Recenzja

Newsletter

Nasi partnerzy

Recenzja

Sukcesja w rodzinie biznesowej

Spojrzenie praktyczne

Tomasz Budziak

Recenzja:

W Polsce i na świecie Firmy Rodzinne stanowią znakomitą większość. Do niedawna nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy, ponieważ słowo „sukcesja” w ogromnej większości nas Polaków nie dotyczyło. Czasy się zmieniają i nasza gospodarka dorobiła się znaczących marek rodzinnych, z których możemy być dumni. Większość powstała z biedy, z chęci zmiany swojego położenia i polepszenia bytu rodziny. Kłopot pojawia się w momencie refleksji. Co dalej? Kto poprowadzi nasze rozwinięte dziecko (firmę rodzinną) do dalszego etapu? Czy rodzina zaakceptuje nowego lidera? Jak to zrobić i gdzie szukać doświadczeń?

W mojej opinii celem założycieli firm jest pokazanie dzieciom drogi do realizacji MARZENIA, jakim jest WOLNOŚĆ. Właśnie ona jest wartością najważniejszą dla zaprzyjaźnionych rodzin prowadzących ogromne, średnie i małe biznesy. Marka Firmy Rodzinnej jest wartością nie tylko dla nas, ale również kształtuje postawy przedsiębiorcze u naszego potomstwa! To wpłynie niewątpliwie na rzeczywistość, jaka kiedyś nastąpi a to ma ogromny sens!  Autor tej książki celnie zauważa, że właściwa odpowiedz na pytanie ”Jak żyć?” jest w nas. To nie zawsze powiedziane wprost a często realizowane pod pojęciem historii lub drogi życia wspólne przedsięwzięcie krewnych. Cenne jest spojrzenie w przyszłość pod postacią cytatu” Jeśli firma ma iść dalej, to ostatecznie to nie jest już biznes założyciela tylko dzieci, a jeśli biznes ma iść jeszcze dalej – to jest to biznes naszych wnuków”. Wszystko się zmienia i miejmy świadomość, że rzeczywistość naszych dzieci nie jest rzeczywistością naszego dzieciństwa. Polecam, dla mnie ta książka była warta przeczytania. Gorąco polecam szukać odpowiedzi w książkach, w rozmowach z innymi założycielami oraz podczas spotkań z rodziną.


 

Katarzyna Gierczak Grupińska, prezes Fundacji Firmy Rodzinne
Przejdź do książki: Sukcesja w rodzinie biznesowej