Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Akademickie Warsztaty Dziennikarskie

Newsletter

Nasi partnerzy

Akademickie Warsztaty Dziennikarskie

Prasowe gatunki dziennikarskie (Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Andrzej Kaliszewski, Jerzy Snopek, Wojciech Furman)

Podręcznik do przedmiotu Gatunki dziennikarskie na studiach medioznawczych, kulturoznawczych, politologicznych lub socjologicznych. Książka jest kontynuacją wcześniejszej bestsellerowej publikacji Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język autorstwa K. Wolnego-Zmorzyńskiego, A. Kaliszewskiego oraz W. Furmana (Warszawa 2006, 2010). Obecne wydanie porządkuje wiedzę historyczną i  teoretyczną w zakresie genologii dziennikarskiej, jest też nowym ujęciem wielu zagadnień omówionych we wcześniejszej książce.

więcej

Nasza cena

33,92 zł

39,90 zł

RABAT 15%

Główne nurty w kulturze XX i XXI wieku (Andrzej Kaliszewski)
W serii Akademickie Warsztaty Dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a  także tłumaczenia ważnych zagranicznych publikacji z dziedziny mediów.

Książka ta jest podręcznikiem akademickim dla studentów dziennikarstwa i  komunikacji społecznej I i II stopnia, a konkretnie do wykładanego w  ramach tych studiów przedmiotu Główne nurty w kulturze XX i XXI wieku.
więcej

Nasza cena

42,42 zł

49,90 zł

RABAT 15%

Fotografia dziennikarska (Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Ewa Nowińska, Krzysztof Groń, Waldemar Sosnowski)
Dzielimy się z Czytelnikami wiedzą o fotografii dziennikarskiej i jej odmianach, służymy radą i doświadczeniem zdobytym nie tylko w murach uniwersyteckich, ale także w terenie, w redakcji i sądzie, gdzie w tym ostatnim niejednokrotnie spotykają się zwaśnieni ludzie, by rozstrzygnąć spór o różne punkty widzenia, najczęściej powodowane nierzetelnością fotoreporterów. By zapobiec tej nieprofesjonalności, a przynajmniej po części ją powstrzymać, powstała ta książka.
więcej

Nasza cena

33,92 zł

39,90 zł

RABAT 15%

Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa? (redakcja naukowa Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek)
Wbrew oczywistemu, szkolnemu podziałowi na fikcję i nie-fikcję, obszary dziennikarstwa i literatury przenikają się na różne sposoby. To, co zdaje się wykazywać cechy wspólne obu obszarom, bywa określane jako gatunki pograniczne. Taka nazwa może być wprawdzie przydatna do sporządzenia tymczasowej klasyfikacji, lecz przecież nie stanowi rozwiązania problemu wzajemnych związków literatury i dziennikarstwa.
więcej

Nasza cena

33,92 zł

39,90 zł

RABAT 15%

Dziennikarstwo a literatura w XX i XXI wieku (redakcja naukowa Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek)
Dziennikarstwo i literatura były i są w dużym stopniu zależne od siebie. Prasa, radio, telewizja, a potem internet nie pojawiły się nagle, jak meteor. Wszystkim tym rodzajom dziennikarstwa podstawy rozwoju dała literatura, która – mimo że jest starsza, a w związku z tym dużo dojrzalsza – od dziennikarstwa też czegoś się uczy i wiele korzysta. Co najważniejsze jednak – literatura i dziennikarstwo mają służyć odbiorcy i  różnymi sposobami pomagać mu zrozumieć świat.
więcej

Nasza cena

33,92 zł

39,90 zł

RABAT 15%

Media a demokracja w XXI wieku (Karol Jakubowicz)

Amerykański medioznawca James Carey uważa, że „gdzie nie ma dziennikarstwa, nie ma też demokracji, ale jednocześnie, gdzie nie ma demokracji, nie ma też dziennikarstwa. Dziennikarstwo i demokracja to dwie nazwy na to samo”. (…) Demokratyczne media potrzebują demokratycznego państwa i vice versa. Dlatego Carey uważa, że dziennikarze mogą być niezależni czy też bezstronni w każdej innej sprawie, ale nie mogą być obojętni na kwestię demokracji, bowiem stanowi ona fundament ich własnej pracy.

więcej

Nasza cena

42,42 zł

49,90 zł

RABAT 15%

Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie

Akademickie Warsztaty Dziennikarskie, Dziennikarstwo i publicystyka

Redakcja naukowa: Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek, Krzysztof Groń

Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie (Redakcja naukowa: Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek, Krzysztof Groń)

Tematem książki są współczesne nam obrazy i wydarzenia. Uwagę autorów przyciągnęła przedwyborcza ulotka w skrzynce pocztowej, graffiti na ulicznym murze, wizerunki księżnej Diany i Jana Pawła II na talerzykach, zegarkach i śliniaczkach. Okazji do rozważań dostarczają też ekscesy celebrytów, sceny przemocy i seksu w reklamach, zachowania polityków puszących się podczas konferencji prasowych...

więcej

Nasza cena

42,42 zł

49,90 zł

RABAT 15%

Media i dziennikarstwo internetowe (Leszek Olszański)


 


 


Internet stworzył media totalne. Osaczają nas w przestrzeni, walczą o nasza uwagę wszystkimi środkami naraz – tekstem, obrazem, dźwiękiem i animacją. Książka pojawia się w momencie fascynującym dla obserwatorów mediów i ma pomóc dziennikarstwu przebyć drogę z analogowego do w pełni cyfrowego świata.

więcej

Nasza cena

46,67 zł

54,90 zł

RABAT 15%