Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Dziennikarstwo i publicystyka

Newsletter

Nasi partnerzy

Dziennikarstwo i publicystyka

Gatunki i formaty we współczesnych mediach

Dziennikarstwo i publicystyka, Marketing i PR

redakcja naukowa Wiesław Godzic, Andrzej Kozieł, Joanna Szylko-Kwas

Gatunki i formaty we współczesnych mediach (redakcja naukowa Wiesław Godzic, Andrzej Kozieł, Joanna Szylko-Kwas)

Książka jest zbiorem wypowiedzi z konferencji przygotowanej w marcu 2015 r. wspólnie przez Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i Katedrę Medioznawstwa Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS.

więcej

Nasza cena

50,92 zł

59,90 zł

RABAT 15%

Przeciw Czwartej Rzeczpospolitej (Waldemar Kuczyński)

Jestem lumpen-liberałem aspirującym do łże-elit, tkwiącym w układzie i uprawiającym quasi-terror. Mój dziadek zakładał KPP i służył w Wehrmachcie, a prababcia była funkcjonariuszką carskiej Ochrany.


znalezione w internecie

więcej

Nasza cena

38,17 zł

44,90 zł

RABAT 15%

Prasowe gatunki dziennikarskie (Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Andrzej Kaliszewski, Jerzy Snopek, Wojciech Furman)

Podręcznik do przedmiotu Gatunki dziennikarskie na studiach medioznawczych, kulturoznawczych, politologicznych lub socjologicznych. Książka jest kontynuacją wcześniejszej bestsellerowej publikacji Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język autorstwa K. Wolnego-Zmorzyńskiego, A. Kaliszewskiego oraz W. Furmana (Warszawa 2006, 2010). Obecne wydanie porządkuje wiedzę historyczną i  teoretyczną w zakresie genologii dziennikarskiej, jest też nowym ujęciem wielu zagadnień omówionych we wcześniejszej książce.

więcej

Nasza cena

33,92 zł

39,90 zł

RABAT 15%

Główne nurty w kulturze XX i XXI wieku (Andrzej Kaliszewski)
W serii Akademickie Warsztaty Dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a  także tłumaczenia ważnych zagranicznych publikacji z dziedziny mediów.

Książka ta jest podręcznikiem akademickim dla studentów dziennikarstwa i  komunikacji społecznej I i II stopnia, a konkretnie do wykładanego w  ramach tych studiów przedmiotu Główne nurty w kulturze XX i XXI wieku.
więcej

Nasza cena

42,42 zł

49,90 zł

RABAT 15%

Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa? (redakcja naukowa Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek)
Wbrew oczywistemu, szkolnemu podziałowi na fikcję i nie-fikcję, obszary dziennikarstwa i literatury przenikają się na różne sposoby. To, co zdaje się wykazywać cechy wspólne obu obszarom, bywa określane jako gatunki pograniczne. Taka nazwa może być wprawdzie przydatna do sporządzenia tymczasowej klasyfikacji, lecz przecież nie stanowi rozwiązania problemu wzajemnych związków literatury i dziennikarstwa.
więcej

Nasza cena

33,92 zł

39,90 zł

RABAT 15%

Dziennikarstwo a literatura w XX i XXI wieku (redakcja naukowa Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek)
Dziennikarstwo i literatura były i są w dużym stopniu zależne od siebie. Prasa, radio, telewizja, a potem internet nie pojawiły się nagle, jak meteor. Wszystkim tym rodzajom dziennikarstwa podstawy rozwoju dała literatura, która – mimo że jest starsza, a w związku z tym dużo dojrzalsza – od dziennikarstwa też czegoś się uczy i wiele korzysta. Co najważniejsze jednak – literatura i dziennikarstwo mają służyć odbiorcy i  różnymi sposobami pomagać mu zrozumieć świat.
więcej

Nasza cena

33,92 zł

39,90 zł

RABAT 15%

Radio publiczne w Europie (Stanisław Jędrzejewski)

Sygnał radiowy dociera obecnie do słuchaczy przez coraz więcej platform dystrybucyjnych: naziemnie, przez satelity, poprzez sieć WWW, multipleksy cyfrowe, platformy cyfrowe TV itd. Niezwykle dynamicznie rozwija się radio w internecie. (…) Na największych rynkach radiowych, w USA i Wielkiej Brytanii, wyraźnie kurczy się audytorium analogowe na rzecz cyfrowego. W wielu krajach i na wielu rynkach radiowych zmniejsza się też czas poświęcony radiu tradycyjnemu. (…) 

więcej

Nasza cena

42,42 zł

49,90 zł

RABAT 15%

E-gatunki

Dziennikarstwo i publicystyka, Marketing i PR

redakcja naukowa: Wiesław Godzic, Zbigniew Bauer

E-gatunki (redakcja naukowa: Wiesław Godzic, Zbigniew Bauer)

Na pytanie, w jaki sposób rozpychający się łokciami dzisiejszy agresywny 10-latek wpłynął na promocję gwiazd nie ma dobrej odpowiedzi. 

więcej

Nasza cena

38,17 zł

44,90 zł

RABAT 15%

Potencjał biznesowy mediów społecznościowych (Katarzyna Bachnik, Justyna Szumniak-Samolej)

Globalna, interaktywna sieć to potężne narzędzie komunikacji i współpracy między ludźmi. Podłączeni do sieci są nie tylko ludzie, ale także organizacje i przedmioty.

więcej

Nasza cena

33,92 zł

39,90 zł

RABAT 15%

Media a demokracja w XXI wieku (Karol Jakubowicz)

Amerykański medioznawca James Carey uważa, że „gdzie nie ma dziennikarstwa, nie ma też demokracji, ale jednocześnie, gdzie nie ma demokracji, nie ma też dziennikarstwa. Dziennikarstwo i demokracja to dwie nazwy na to samo”. (…) Demokratyczne media potrzebują demokratycznego państwa i vice versa. Dlatego Carey uważa, że dziennikarze mogą być niezależni czy też bezstronni w każdej innej sprawie, ale nie mogą być obojętni na kwestię demokracji, bowiem stanowi ona fundament ich własnej pracy.

więcej

Nasza cena

42,42 zł

49,90 zł

RABAT 15%


pokaż wszystko