Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

Strona główna»Wydawnictwo Poltext»Lobbing

Newsletter

Nasi partnerzy

Lobbing

Lobbing (Bogusław Piwowar, Jacek Świeca)

Nasza cena

29,67 zł

34,90 zł

RABAT 15%

Lobbing

biznes, prawo, polityka 

Finanse, Prawo

Bogusław PiwowarJacek Świeca

  • ISBN: 978-83-7561-064-2
  • format 141/218
  • 152 strony
  • miękka ze skrzydełkami

Lobbing kojarzy się z licznymi aferami i ludźmi, którzy realizując własne interesy w sposób niezgodny z prawem, nazywali siebie lobbystami. Medialne nagłośnienie takich działań i ich „bohaterów” spowodowało utrwalenie negatywnego stereotypu lobbysty i lobbingu w Polsce. Tymczasem lobbing ma często wręcz kapitalne znaczenie dla rozwoju gospodarczego, jest także jednym z narzędzi demokracji znanym od ponad 200 lat. Celem książki jest zmiana wizerunku osób, instytucji, środowisk zaangażowanych w procesy lobbingowe. Autorzy udowadniają, że działalność lobbingowa powinna i może być prowadzona w świetle prawa i w zgodzie z zasadami etyki. Podają wiele praktycznych wskazówek dla osób, które chcą profesjonalnie zajmować się lobbingiem, np. współpracując przy realizacji kampanii – bez znajomości podstawowych zagadnień teorii i praktyki lobbingu współpraca taka jest bardzo trudna czy wręcz niemożliwa. Wiele uwagi poświęcają również kwestii lobbingu w Unii Europejskiej, wskazując na niedostateczną aktywność polskich przedstawicieli w tym obszarze. Książka przybliży Czytelnikom zagadnienia związane z rzecznictwem gospodarczym, a przede wszystkim przekona, że współczesna gospodarka nie może skutecznie funkcjonować bez działań lobbingowych.

O AUTORACH

Bogusław Piwowar
– politolog, ekspert ds. mediów, reklamy oraz lobbingu. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, studiów podyplomowych Prawo Mediów na Wydziale Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich w Katedrze Zarządzania i Finansów SGH i studiów MBA: Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi we Francuskim Instytucie Zarządzania i Instytucie Rozwoju Biznesu. Wykładowca z zakresu marketingu, reklamy, PR i lobbingu; autor licznych publikacji z zakresu zarządzania, reklamy i lobbingu. Wiceprezes Business Centre Club – dyrektor Instytutu Lobbingu BCC.

Jacek Świeca –
radca prawny w Kancelarii Rad ców Prawnych Kalwas i Wspólnicy, wpisany na listę adwokatów w Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Członek Komitetu ds. Krajowej Struktu ry Kwalifi kacji w Zakresie Szkolnictwa Wyższego w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ekspert medycyny i ochrony pracy Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Członek Konwentu i Wiceprzewodniczący Komisji ds. Prawa w Business Centre Club, wykładowca w Centrum Szkolenia Biznesu MASTERS, przedstawiciel BCC w Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo”, ekspert Fundacji Ius et Lex, arbiter w Krajowym Sądzie Arbitrażowym w Warszawie.