Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Ekonomia i gospodarka»Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Newsletter

Nasi partnerzy

Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw (redakcja naukowa: Mariola Ciszewska-Mlinarič)

Nasza cena

55,17 zł

64,90 zł

RABAT 15%

Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Historie opowiedziane z pasją 

Ekonomia i gospodarka, Seria z Akademią Leona Koźmińskiego, Zarządzanie

redakcja naukowa: Mariola Ciszewska-Mlinarič

  • ISBN: 978-83-8175-009-7
  • format 165 x 235 mm
  • 258 stron
  • oprawa miękka ze skrzydełkami

Tytuł dostępny również jako:

e-book


Globalizacja świata dotyka nas w każdym wymiarze naszego życia. Tym, co umyka często uwadze, jest fakt, że globalizacja jest produktem działania istotnej mniejszości firm i korporacji. Większość organizacji gospodarczych zawsze była i pozostaje lokalna, ponieważ zapewnia im to poczucie bezpieczeństwa i niskie koszty działania w ramach tego samego języka, prawa i instytucji. Ekspansja na rynki zagraniczne jest szczególnym wydarzeniem w cyklu życia firm, ponieważ jest stosunkowo rzadka i ryzykowna. Jak piszą autorzy książki, umiędzynarodowienie jest niczym maraton
z przeszkodami, długi dystans pokonywany w krótkich odcinkach. Decydując się na umiędzynarodowienie swojego działania firma natrafia na trzy bariery.

Pierwszą z nich jest odległość fizyczna. W świecie internetu i taniej komunikacji oraz dystrybucji odległość nie powinna mieć dużego znaczenia. Wielu głosi, że świat się spłaszczył, a dystans przestał mieć znaczenie. Ale to nieprawda
i dlatego firmy nadal umiędzynarodawiają się najchętniej do krajów najbliższych geograficznie, a dystans geograficzny stwarza więcej problemów niż menedżerowie przewidują. Drugą barierę stanowi dystans kulturowy, zderzenie z innym językiem, obyczajami, normami, wartościami, generalnie z inną kulturą. Trzecią barierą jest dystans administracyjny
i technologiczny, czyli inne regulacje prawne oraz sposoby działania praktycznie w każdym kraju. Dlatego właściciel lub menedżer firmy, która rozpoczyna eksport lub inwestycje zagraniczne jest odkrywcą, obcym na nowej ziemi.

Książka jest mapą, przewodnikiem po obcym terytorium, na które wkracza firma, gdy decyduje się umiędzynarodowić
i mówi o tym, jak z pasją radzą sobie z tymi wyzwaniami polscy menedżerowie i ich firmy, oraz jakie lekcje płyną z tego dla tych, którzy dopiero wstąpią na wyboistą ścieżkę umiędzynarodowienia.


Autorami książki są uczeni i wykładowcy związani z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.
 


 

Dr hab. Mariola Ciszewska-Mlinarič – profesor Akademii Leona Koźmińskiego, wykładowca na studiach doktoranckich, MBA i magisterskich, także na uczelniach zagranicznych we Francji, Austrii i Słowenii. Specjalizuje się w teorii strategii oraz internacjonalizacji przedsiębiorstw. Konsultant w obszarze doradztwa strategicznego, kierownik studiów podyplomowych „Strategie wzrostu firmy” oraz dyrektor Centrum Innowacyjnych Strategii Wzrostu. Kierownik grantów badawczych OPUS finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki (2015, 2020). W 2017 roku otrzymała medal Komisji Edukacji Narodowej, nadawany przez ministra Edukacji Narodowej, za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. Zainteresowania badawcze obejmują problematykę strategii i procesu internacjonalizacji firm z gospodarek wschodzących, procesów podejmowania decyzji oraz roli dystansu w ekspansji zagranicznej.

Prof. Krzysztof Obłój – znany specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Były prezydent,
a obecnie Fellow stowarzyszenia European International Business Academy. Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, Uniwersytetu Warszawskiego oraz renomowanych szkół biznesu w USA, Europie i Azji, m.in. Yale University, University of Illinois, Henley Business School, ESCP-EAP, Sun Yatsen University. Autor bestsellerowych książek z obszaru zarządzania, doradca zarządów, członek rad nadzorczych, speaker korporacyjny.

Dr hab. Piotr Trąpczyński – profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, dyrektor Centrum Biznesu Międzynarodowego w Spółce Celowej UEP. Zdobywca stypendium dla wybitnych młodych naukowców (2017) przyznanego przez ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dwukrotny stypendysta Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Były gościnny wykładowca w europejskich ośrodkach naukowych m.in. w University of Bremen (Niemcy), University of Vaasa (Finlandia) oraz University of Ljubljana (Słowenia). Od 2013 roku współzałożyciel i członek zarządu filii Academy of International Business na region Europy Środkowo-Wschodniej. Autor publikacji z obszaru umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
w czołowych międzynarodowych czasopismach i wydawnictwach.

Dr Piotr Wójcik – adiunkt w Katedrze Strategii Akademii Leona Koźmińskiego. Laureat konkursu Verba Veritatis Konfederacji Przedsiębiorstw Finansowych na najlepsze prace doktorskie w zakresie etyki biznesu i innowacji społecznych (2015). Zdobywca stypendium dla wybitnych młodych naukowców (2018) przyznanego przez ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Zainteresowania badawcze dotyczą adaptacji przedsiębiorstwa do zmieniających się warunków otoczenia. Kierownik i wykonawca w różnych projektach badawczych. Autor publikacji z obszaru strategii i zarządzania międzynarodowego oraz uczestnik konferencji polskich i zagranicznych.