Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Zarządzanie»Współczesna edukacja menedżerska

Newsletter

Nasi partnerzy

Współczesna edukacja menedżerska

Współczesna edukacja menedżerska (Agnieszka Postuła)

Nasza cena

46,67 zł

54,90 zł

RABAT 15%

Współczesna edukacja menedżerska

Badania etnograficzne 

Zarządzanie

Agnieszka Postuła

  • ISBN: 978-83-8175-000-4
  • format 165 x 235 mm
  • 292 strony
  • oprawa miękka ze skrzydełkami

MONOGRAFIA NAUKOWA


Książka prezentuje aktualne wyzwania edukacji menedżerskiej w szerokim kontekście społeczno-gospodarczym. Autorka szczególną uwagę skupia na profesji menedżera, jego środowisku pracy oraz kompetencjach. Porusza również problematykę tożsamości, roli, wartości i autorytetu menedżera. Zastosowanie etnografii jako metody badawczej pozwoliło na kompleksowe ujęcie procesu edukacji menedżerskiej i ukazało złożoność relacji pomiędzy jego uczestnikami. Umożliwiło podjęcie takich tematów jak typologie szkół zarządzania, programy i metody edukacyjne, specyfika kształcenia menedżerów, a także rola nauczyciela akademickiego w tym procesie.

Książka opiera się na wynikach dogłębnych badań terenowych prowadzonych w latach 2012–2018 i wpisuje się w nurt symboliczno-interpretatywny.

 

   Praca przedstawia wielopłaszczyznowe ujęcie edukacji menedżerskiej, w którym kategorię centralną stanowi menedżer
i proces kształtowania jego tożsamości jako głównego decydenta w procesach zarządczych oraz reprezentanta określonej profesji. Mając na uwadze obserwowane przeobrażenia praktyki zarządzania w obliczu zmian cywilizacyjnych, społecznych
i gospodarczych problem podjęty w pracy dr Agnieszki Postuły należy uznać za aktualny i ważny dla dyscypliny nauk
o zarządzaniu. Monografię cechuje poprawnie prowadzona refleksja teoretyczna, jak również powiązanie ustaleń teoretycznych z bogatym materiałem empirycznym. Sposób prezentacji wyników jakościowego badania empirycznego
z zastosowaniem metody etnograficznej oceniam wysoko.
 Praca prezentuje ciekawy styl narracji, rzadko spotykany w opracowaniach naukowych.

           - z recenzji dr hab. Marty Najda-Janoszki, Uniwersytet Jagielloński

   Głównym problemem badawczym jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: dlaczego edukacja menedżerska przeżywa kryzys? Z czego wynikają problemy współczesnej edukacji menedżerskiej? A zagłębiając się w proces edukacji menedżerskiej: jaką rolę odgrywa doświadczenie, a jaką wykształcenie w budowaniu profesji menedżerów? Jaki będzie absolwent edukacji menadżerskiej przyszłości? Czy szkoły biznesu przetrwają? Jeśli tak, to w jakiej formie? Odpowiedzi na postawione pytania autorka uzyskała dzięki przeprowadzonym badaniom etnograficznym z wykorzystaniem metod jakościowych. Oparła się na materiale empirycznym, zgromadzonym za pomocą wywiadów ze studentami różnych lat, wykładowcami akademickimi szkół biznesowych/uniwersytetów, absolwentami kierunków biznesowych (studiującymi, pracującymi) oraz menedżerami różnych szczebli organizacyjnych, różnych sektorów i różnych branży.
 Praca jest ważnym przyczynkiem do dalszych badań nad edukacją menedżerską. Należy podkreślić solidną podstawę źródłową pracy i dobrze przygotowany warsztat badawczy.

           - z recenzji prof. dra hab. Łukasza Sułkowskiego, Uniwersytet Jagielloński, Społeczna Akademia Nauk
 


 

Dr Agnieszka Postuła – pracownik naukowy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się antropologią organizacji i od lat prowadzi badania terenowe dotyczące komunikacji, profesji, kultury w organizacjach, ról społecznych oraz edukacji menedżerskiej. Zainteresowania zawodowe dr A. Postuły obejmują także szkolenia z zakresu budowania zespołu, pracy grupowej, komunikacji interpersonalnej i negocjacji, co wykorzystuje w pracy trenerskiej
i doradczej. Autorka wielu publikacji w językach polskim, angielskim i rosyjskim.