Z okazji Świąt Wielkanocnych życzymy smacznego jajka, dużo spokoju, dobrego odpoczynku w gronie najbliższych oraz szalonego i mokrego Śmingusa Dyngusa 

Najlepsze źródło wiedzy
Zaloguj się
Książka
* Porównanie do ceny sugerowanej przez wydawcę
37,42  49,90  *
Dostępność: dostępny
Wybierz ilość
+ -

Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych

Mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy
  • Data wydania: 17.04.2020
  • Ilość stron: 242
  • Oprawa: miękka ze skrzydełkami
  • Format: 165 x 235 mm
  • ISBN: 978-83-8175-002-8

Opis książki


MONOGRAFIA NAUKOWA

Książka, osadzona w nurcie przedsiębiorczości międzynarodowej, tj. na styku biznesu międzynarodowego, zarządzania strategicznego i przedsiębiorczości, skupia uwagę na przedsiębiorcach, jako głównych aktorach procesu umiędzynarodowienia. W publikacji postawiono następujące pytanie badawcze: jakie są indywidualne uwarunkowania umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, rozumianego jako proces przedsiębiorczy obejmujący odkrywanie, tworzenie i wykorzystywanie okazji na rynkach zagranicznych? Odpowiedź na to pytanie rozszerza teoretyczne koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstw o perspektywę mikrofundamentów, wykorzystując aktualną wiedzę o społeczno-poznawczych uwarunkowaniach działalności człowieka.


 Publikacja jest interesującym studium na temat relacji pomiędzy zachowaniami firmy w procesie umiędzynarodowienia
a działaniami przedsiębiorców w obliczu okazji na rynkach zagranicznych. Autorka prowadzi bardzo kompetentną dyskusję między innymi na temat powiązań pomiędzy przedsiębiorczością międzynarodową a teoriami biznesu międzynarodowego, teoriami strategii oraz teoriami przedsiębiorczości. Opiniowana książka zasługuje na bardzo wysoką ocenę, czego konsekwencją jest jednoznaczna rekomendacja jej opublikowania. Za taką konkluzją przemawiają liczne mocne strony opracowania, do których należy zaliczyć dobór problemu badawczego i przedmiotu rozważań, znakomitą orientację
w literaturze przedmiotu, zgodne z regułami sztuki wyprowadzenie hipotez badawczych, przemyślane zaprojektowanie badań empirycznych, właściwy dobór metod badawczych oraz przekonujące opracowanie wyników badań, a także ich dojrzałą interpretację. Bardzo wartościową część pracy stanowią ponadto rekomendacje dla praktyki gospodarczej oraz propozycje dotyczące kierunków dalszych badań.

 - z recenzji prof. dra hab. Mariana Goryni Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

 Książka stanowi dojrzałe i oryginalne opracowanie naukowe dotyczące procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. Podjęta tematyka jest interesująca i aktualna, wpisuje się również w światowe trendy. Ważnym wkładem książki jest podjęcie próby poszerzenia obszaru analizy procesu umiędzynarodowienia firmy o włączenie do niej nowego wymiaru
w postaci mikrofundamentów. Na podkreślenie zasługują rozważania podsumowujące dorobek biznesu międzynarodowego, zarządzania strategicznego oraz przedsiębiorczości w kontekście zrozumienia mikrofundamentów umiędzynarodowienia firmy. Książka stanowi kompletne i rzetelne studium, podejmujące próbę identyfikacji związków i zależności między różnymi wymiarami procesu umiędzynarodowienia.

 - z recenzji dr hab. Izabeli Koładkiewicz, prof. ALK Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
 


 

Dr Aleksandra Wąsowska – adiunkt w Zakładzie Zarządzania Strategicznego i Międzynarodowego Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, w ramach których uzyskała dyplom magistra kulturoznawstwa w zakresie iberystyki. Magister zarządzania (UW) i psychologii (SWPS) oraz doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu (UW). Dzięki stypendium rządu Francji (program Copernic) ukończyła roczne podyplomowe studia menedżerskie w Paryżu, organizowane przez konsorcjum francuskich Grandes Ecoles.

Doświadczenie biznesowe zdobywała w BNP Paribas (Polska, Francja, Portugalia), Banku Millennium (Portugalia),
Ernst & Young (Polska) oraz w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Uczestniczyła w programach szkoleniowych dla dydaktyków i naukowców, organizowanych w Słowenii (International Management Teachers Academy, CEEMAN) oraz
w Wielkiej Brytanii (Henley International Business Masterclasses, University of Reading). W 2018 r. odbyła półroczny staż naukowy na Uniwersytecie Oksfordzkim, realizując projekt badawczy „The Communist Legacy and International Business”.

Do jej zainteresowań naukowych należą zachowania przedsiębiorstw w złożonym i zmiennym otoczeniu instytucjonalnym, strategie umiędzynarodowienia przedsiębiorstw oraz psychologiczne uwarunkowania przedsiębiorczości (w tym przedsiębiorczości międzynarodowej). Jest autorką ponad czterdziestu prac naukowych dotyczących powyższych zagadnień, publikowanych w Polsce i za granicą. Od 2018 r. kieruje projektem badawczym „Legitymizacja korporacji międzynarodowej: polityczne i społeczne strategie polskich firm w Afryce Subsaharyjskiej”, finansowanych z grantu Narodowego Centrum Nauki (konkurs Opus 15).

Oceny i recenzje klientów

Brak ocen i recenzji

Inne produkty z tej kategorii

Kreatywność w biznesie EBOOK
Lechosław Garbarski
Kreatywność w biznesie EBOOK
Kreatywność w biznesie EBOOK
Czego możemy się nauczyć od artystów?
37,42 
Współczesna edukacja menedżerska
Współczesna edukacja menedżerska
Badania etnograficzne
41,18 
Dostępność: chwilowo niedostępny
Teoria konkurencji op.twarda
Teoria konkurencji op.twarda
Ekonomiczna teoria wszystkiego
44,93 
Dostępność: nakład wyczerpany
Techniki menedżerskie EBOOK
Jan D. Antoszkiewicz
Techniki menedżerskie EBOOK
Techniki menedżerskie EBOOK
Skuteczne zarządzanie firmą
26,92 
Teoria organizacji EBOOK
Dominika Latusek-Jurczak, W. Piotrowski
Teoria organizacji EBOOK
Teoria organizacji EBOOK
Nauka dla praktyki
37,42 
Maski przywództwa
Włodzimierz Świątek
Maski przywództwa
Maski przywództwa
Studium antropologiczno-psychologiczne
56,17 
OUTLET
Eksport w przedsiębiorstwie OUTLET
Eksport w przedsiębiorstwie OUTLET
Wejście na rynek i realizacja transakcji zagranicznej
19,95 
Zarządzanie
Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek-Jurczak, Anna Pikos
Zarządzanie
Zarządzanie
Nowe otwarcie
90,00 
Przywództwo. Transgresje. Demokracja
Włodzimierz Świątek
Przywództwo. Transgresje. Demokracja
Przywództwo. Transgresje. Demokracja
Studium interdyscyplinarne
56,17 
Firmy szybkiego wzrostu
Aaron Ross, Jason Lemkin
Firmy szybkiego wzrostu
Firmy szybkiego wzrostu
Jak osiągać przewidywalny przychód i rekordowe zyski
41,18 
Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu EBOOK
Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu EBOOK
48,68 
Praktyka strategii firmy
Krzysztof Obłój
Praktyka strategii firmy
Praktyka strategii firmy
Jak zarządzać przeszłością, radzić sobie z teraźniejszością i tworzyć przyszłość
31,50 

Inne książki Autora: Aleksandra Wąsowska

OUTLET
Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych OUTLET
Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych OUTLET
Mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy
24,95