Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Przywództwo»Przywództwo w erze cyfrowej

Newsletter

Nasi partnerzy

Przywództwo w erze cyfrowej

Przywództwo w erze cyfrowej (Paweł Korzyński)

Nasza cena

42,42 zł

49,90 zł

RABAT 15%

Przywództwo w erze cyfrowej

Sposoby pokonywania ograniczeń na platformach społecznościowych 

Przywództwo, Seria z Akademią Leona Koźmińskiego

Paweł Korzyński

  • ISBN: 978-83-7561-865-5
  • format 165 x 235 mm
  • 256 stron
  • oprawa miękka


Bycie liderem w erze cyfrowej oznacza wiele nowych wyzwań, ponieważ podwładni są bardziej niezależni finansowo, lepiej wykształceni i mogą łatwiej zmieniać pracę. To sprawia, że liderzy napotykają coraz więcej barier
w odgrywaniu swojej roli. W tym kontekście na szczególną uwagę zasługuje omówiona w książce teoria ograniczonego przywództwa, zgodnie z którą liderzy muszą się zmierzyć z wieloma ograniczeniami. Jednak era cyfrowa, stwarzając wyzwania, oferuje zarazem narzędzia, takie jak platformy społecznościowe, pomagające liderom w przewodzeniu. Publikacja jest wynikiem kilkuletnich badań nad fenomenem przywództwa w erze cyfrowej prowadzonych m.in. na Harvard University oraz w INSEAD Business School, a także doświadczenia zdobytego podczas realizacji projektów doradczych
z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi na rynkach polskim i zagranicznym.

Autor omawia w książce następujące zagadnienia:
– teorie przywództwa w kontekście internetowych platform społecznościowych,
– pięć rodzajów internetowych platform społecznościowych w kontekście możliwych działań lidera: platformy otwartej treści, profesjonalne platformy społecznościowe, graficzne i filmowe platformy społecznościowe, mikroblogowe platformy społecznościowe oraz relacyjne platformy społecznościowe,
– ograniczenia komunikacyjne, instytucjonalne, kulturowe, motywacyjne, informacyjne, kompetencyjne, emocjonalne, polityczne i etyczne przed jakimi staje przywódca,
– wyniki badania użyteczności platform społecznościowych dla liderów,
– wnioski dla praktyki przywództwa i zarządzania w erze cyfrowej.

Liderzy w erze cyfrowej – choć muszą działać pod ogromną presją nowych wyzwań i w warunkach ograniczonego przywództwa – mogą dzięki wykorzystaniu platform społecznościowych sprostać tym wyzwaniom i efektywnie odgrywać swoje role przywódcze.
 


 

Dr Paweł Korzyński – pracownik Katedry Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 2011–2013 stypendysta na Harvard University. Od 2014 roku współpracownik INSEAD Business School w zakresie realizacji projektów badawczych. Zainteresowania badawcze dra Korzyńskiego koncentrują się wokół przywództwa, mediów społecznościowych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Jego artykuły dotyczące powyższych obszarów badawczych ukazały się m.in.
w „International Journal of Manpower”, „Journal of Managerial Psychology”, „Business Horizons”, „European Management Journal” oraz „Harvard Business Review”.

Dr Korzyński pełni funkcję redaktora naczelnego „Journal of Management and Business Administration. Central Europe” oraz edytora pomocniczego w „Management Decisions”. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze jako partner w globalnej firmie executive search N2Growth.