Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Zarządzanie»Praktyka strategii firmy

Newsletter

Nasi partnerzy

Praktyka strategii firmy

Praktyka strategii firmy (Krzysztof Obłój)

Nasza cena

38,17 zł

44,90 zł

RABAT 15%

W sprzedaży od 20.10.2017r.

Dodaj do przechowalni

Praktyka strategii firmy

Jak zarządzać przeszłością, radzić sobie z teraźniejszością i tworzyć przyszłość 

Zarządzanie

Krzysztof Obłój

  • ISBN: 978-83-7561-804-4
  • format 165 x 235 mm
  • 222 strony
  • oprawa twarda

Publikacja składa się z dwóch części:
Część I - Strategia jest firmie potrzebna
Część II - Czas i decyzje strategiczne: jak wykorzystać przeszłość, zarządzać teraźniejszością i tworzyć przyszłość.


Trzy niezbędne elementy strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina
nie zawsze występują w firmie jednocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii.
Co zrobić, aby tak właśnie było?


Nie każdej firmie jest potrzebna strategia. Wiele nowych koncepcji jest przereklamowanych i ryzykownych. Istnieje pewien trzon myślenia o strategii firmy, który wymaga myślenia w osi czasu: przeszłość – przyszłość – teraźniejszość. Czas stanowi nitkę na którą nakłada się wybory strategiczne i w ten sposób powstaje „naszyjnik” strategii.

Na zarys strategii potrzeba trzech dni?
Ma to swoją logikę, bo budowa strategii dotyczy trzech głównych wymiarów czasu: przeszłości, przyszłości i teraźniejszości. Nie ma co się sprzeczać, który jest ważniejszy: przyszłość czy teraźniejszość. To, co jest naprawdę ważne w większości przypadków to zrozumienie przeszłości i ocena w jakim stopniu wpływa ona na teraźniejszość
i wpłynie na przyszłość. Najważniejsze jest doprowadzenie do efektywności przedsiębiorstwa w dniu dzisiejszym.

 

  Jeśli masz czas na tylko jedną książkę o budowie strategii firmy – to jest właśnie ta książka!
     - Janusz Żebrowski, K2 i Antymateria

 Najnowsza książka Krzysztofa Obłoja wprowadza czytelnika w osłupienie. Zastosowanie kategorii czasu i przestrzeni do praktyki strategii pozwoliło bowiem autorowi dokonać analiz tak odkrywczych, pouczających i pożytecznych, że nijak nie można pojąć, dlaczego nikt wcześniej tego nie zrobił.
     - Krzysztof Kruszewski, prezes, Grupa Kantar Consumer Insight Polska

 Gdy kończymy pracę nad strategią firmy, okazuje się, że w zasadzie jest ona już nieaktualna. Książka pomaga znaleźć kierunkowskaz, którego w dzisiejszych czasach tak bardzo wszyscy szukamy i potrzebujemy.
    - Dariusz Blocher, prezes Budimex
 




Prof. dr hab. Krzysztof Obłój specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yatsen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce: Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej oraz Refleksje o zarządzaniu stały się bestsellerami na polskim rynku.

Prof. Krzysztof Obłój jest doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych.