Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie

Newsletter

Nasi partnerzy

Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie

Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie (Marcin Karlik)

Nasza cena

33,92 zł

39,90 zł

RABAT 15%

Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie

Poszukiwanie i realizacja nowatorskich projektów 

Marcin Karlik

  • ISBN: 978-83-7561-357-5
  • format 15.7 x 22.7 cm
  • 198 stron
  • oprawa miękka


Książka prezentuje aktualny stan wiedzy z zakresu szeroko rozumianej innowacyjności. Nowoczesne przedsiębiorstwo, oparte na informacji i wiedzy, ukierunkowane na klienta, rozpatrywane jest w szerokim kontekście technologicznym, ekonomicznym i społecznym, z uwzględnieniem uwarunkowań, jakie stwarza otoczenie, a także różnorodnych konsekwencji innowacji oraz przejawów oporu przed ich wdrażaniem. Podjęta została także tematyka kształtowania innowacyjnego społeczeństwo oraz oczekiwań wobec innowatorów.

Autor koncentruje się na zagadnieniach poszukiwania, wdrażania i realizowania innowacyjnych projektów, wyróżniając sześć sfer zarządzania tymi procesami, obejmujących: zmianę strategii, realizację projektów badawczo-rozwojowych, budowanie kompetencji dla innowacji, poszukiwanie okazji do innowacji, bezpieczeństwo własności intelektualnej oraz wspieranie i finansowanie działalności innowacyjnej.
Omawia także metody i narzędzia zarządzania innowacjami. W ostatnim rozdziale przedstawiona jest problematyka diagnozowania i prognozowania funkcjonowania systemu zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie. Do tego celu został wykorzystany autorski model siedmiokąta zarządzania innowacjami, rozpatrywany na przykładzie funkcjonowania sektora teleinformatycznego, ze względu na wysoki poziom jego  innowacyjności.
Treść książki uzupełniona jest o krótkie teksty − „kapsułki” − które pozwalają praktycznie spojrzeć na zagadnienie zarządzania innowacjami. Zawierają one przykłady innowacyjnych przedsiębiorstw oraz znanych innowatorów, mogą  stanowić inspirację dla osób poszukujących nowych pomysłów rozwojowych dla swoich firm. Załączniki obejmują formularz identyfikacji innowacji, ankietę umożliwiającą zdiagnozowanie stanu systemu zarządzania innowacjami oraz przykładową procedurę wdrażania innowacji.

Książka adresowana jest do dwóch grup Czytelników: właścicieli, menedżerów i specjalistów nastawionych na tworzenie nowatorskich rozwiązań i kreowanie pomysłów, które wspierałyby rozwój przedsiębiorstwa, oraz pracowników naukowych uczelni wyższych i ośrodków badawczo-rozwojowych i studentów poszukujących aktualnej wiedzy z zakresu szeroko pojętej innowacyjności.


 Marcin Karlik – doktor nauk ekonomicznych, wykładowca w Wyższej Szkole Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach. Absolwent studiów magisterskich na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Przez wiele lat związany zawodowo z Instytutem Protez Serca Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu. Autor wielu artykułów poświęconych problematyce innowacji, społeczeństwa informacyjnego, zastosowaniu technologii teleinformatycznych oraz transferu wiedzy i dobrych praktyk.