Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

Strona główna»Wydawnictwo Poltext»System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych

Newsletter

Nasi partnerzy

System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych

System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych (Barbara Cieślik)

Nasza cena

42,42 zł

49,90 zł

RABAT 15%

System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych

 

Ubezpieczenia, Współczesne ubezpieczenia

Barbara Cieślik

  • ISBN: 978-83-7561-308-7
  • format 165x235 mm
  • 232 strony
  • oprawa miękka

Systemy bonus-malus (SBM) są powszechnie stosowane w ubezpieczeniach komunikacyjnych OC i AC do modyfikowania składki wyznaczonej na podstawie cech pojazdu i jego posiadacza. Tworzą je przyjęte przez zakłady ubezpieczeń zasady klasyfikacji ubezpieczonych w zależności od indywidualnej historii szkodowości.

>>Zajrzyj do książki (spis treści i fragment)

Nazwa „bonus-malus” nawiązuje do idei systemu, czyli nagradzania obniżką składki za bezszkodową jazdę i karania zwyżką za powodowanie szkód. Przedmiotem książki jest SBM jako narzędzie w walce konkurencyjnej na rynku. Przedstawiony został wpływ konstrukcji SBM na kondycję zakładu ubezpieczeń i sytuację jego klientów. Dużo miejsca Autorka poświęca specyfice polskiego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, przytaczając liczne przykłady wykorzystania SBM przez towarzystwa ubezpieczeniowe w celu pozyskiwania klientów. Wskazuje również możliwe kierunki i skutki modyfikacji systemów wobec współistnienia na rynku SBM o różnej konstrukcji, zgodnie z regulacjami UE.

Data wydania: 27.09.2013

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Ubezpieczenia

redakcja naukowa Jerzy Handschke, Jan Monkiewicz

59,90 zł
Dodaj do koszyka