Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

przejdź do koszyka

Twój koszyk

pusty

Strona główna»Wydawnictwo Poltext»Media a demokracja w XXI wieku

Newsletter

Nasi partnerzy

Media a demokracja w XXI wieku

Media a demokracja w XXI wieku (Karol Jakubowicz)

Nasza cena

42,42 zł

49,90 zł

RABAT 15%

Media a demokracja w XXI wieku

Poszukiwanie nowych modeli 

Akademickie Warsztaty Dziennikarskie, Dziennikarstwo i publicystyka

Karol Jakubowicz

  • ISBN: 978-83-7561-269-1
  • format 165 x 235 mm
  • 270 stron
  • oprawa miękka

Amerykański medioznawca James Carey uważa, że „gdzie nie ma dziennikarstwa, nie ma też demokracji, ale jednocześnie, gdzie nie ma demokracji, nie ma też dziennikarstwa. Dziennikarstwo i demokracja to dwie nazwy na to samo”. (…) Demokratyczne media potrzebują demokratycznego państwa i vice versa. Dlatego Carey uważa, że dziennikarze mogą być niezależni czy też bezstronni w każdej innej sprawie, ale nie mogą być obojętni na kwestię demokracji, bowiem stanowi ona fundament ich własnej pracy. Bez instytucji demokratycznych, powiada Carey,  dziennikarze stają się propagandzistami bądź dostarczycielami rozrywki. Jest to pogląd słuszny, ale bardzo uproszczony i nazbyt oderwany od rzeczywistości. Coraz większą popularność zyskuje opinia, że w dzisiejszym swoim kształcie media i dziennikarze szkodzą demokracji, zamiast ją umacniać. Jak stwierdziło Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy, „Media nazbyt często są przede wszystkim przedsiębiorstwami rynkowymi, a nadając priorytet interesom gospodarczym, przed służbą obywatelom i demokracji, nieuchronnie przyczyniają się do zakłócania demokracji”.

>>Zajrzyj do książki (spis treści i fragment)

Rozczaruje się ten, kto oczekuje po tej książce nowego kanonicznego modelu relacji między mediami i demokracją. Jak o tym świadczy wszystko, co tu piszemy, jednego modelu nie ma i nigdy nie było – a zatem nie będzie też w przyszłości. Dopóki nie wyklaruje się nowy kształt demokracji, dopóty nie można nawet podjąć próby naszkicowania takiego modelu, bo o roli i zadaniach mediów decyduje droga, którą idzie społeczeństwo. A tych może być wiele. Możemy tu jedynie ustalać główne kierunki drogi ku „demokratyzacji demokracji” i na tej podstawie rozważać różne warianty roli mediów, w zależności od wybranego kierunku.

ze Wstępu

Dr Karol Jakubowicz jest medioznawcą i ekspertem o uznanej pozycji międzynarodowej, specjalizującym się w zagadnieniach mediów elektronicznych. Pełnił wiele funkcji w kraju i za granicą w zakresie działalności medialnej, regulacji mediów i polityki medialnej. Jest autorem, współautorem i redaktorem licznych krajowych i zagranicznych publikacji poświęconych mediom elektronicznym. Członek honorowy Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. W 2011 r. wydał książkę Nowa ekologia mediów. Konwergencja a metamorfoza.

Data wydania: 22.03.2013

RECENZJE

Monografia autorstwa Karola Jakubowicza pod tytułem „Media a demokracja w XXI wieku. Poszukiwanie nowych modeli” to lektura obowiązkowa dla wszystkich studentów dziennikarstwa, socjologii, politologii i kierunków pokrewnych, którzy nie chcą dać się zaskoczyć ani zostać w tyle za postępującymi w nauce trendami. Daje nowe spojrzenie na stare zjawiska i odsłania te całkiem nowe mechanizmy wpisane w relacje pomiędzy demokracją a mediami, które dopiero się dokonują. Jest to także książka warta polecenia wszystkim tym odbiorcom oczekującym inspiracji do namysłu nas współczesnymi zależnościami, w jakie są wplątani. Na pewno nie zawiedzie ona ich oczekiwań.

 więcej >
Krzysztof Wróblewski
Konserwatyzm.pl Portal myśli konserwatywnej

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TĘ KSIĄŻKĘ KUPILI RÓWNIEŻ:

Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie

Redakcja naukowa: Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek, Krzysztof Groń

49,90 zł

Dodaj do koszyka

39,90 zł

Tytuł chwilowo niedostępny

Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie

Joanna Antonina Tabor-Błażewicz

49,90 zł

Dodaj do koszyka

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Dziennikarstwo a literatura w XX i XXI wieku

redakcja naukowa Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek

39,90 zł
Dodaj do koszyka

Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie

Redakcja naukowa: Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Wojciech Furman, Jerzy Snopek, Krzysztof Groń

49,90 zł
Dodaj do koszyka