Wydawnictwo Poltext

Najlepsze źródło wiedzy

Strona główna»Finanse»Dylematy wyceny przedsiębiorstwa

Newsletter

Nasi partnerzy

Dylematy wyceny przedsiębiorstwa

Dylematy wyceny przedsiębiorstwa (Redakcja naukowa: Marek Panfil, Andrzej Szablewski)

Nasza cena

76,42 zł

89,90 zł

RABAT 15%

Dylematy wyceny przedsiębiorstwa

 

Ekonomia i gospodarka, Finanse, Finanse, Seria Instytutu Zarządzania Wartością SGH

Redakcja naukowa: Marek Panfil, Andrzej Szablewski

  • ISBN: 978-83-7561-260-8
  • format 165 x 235 mm
  • 450 stron
  • oprawa twarda z obwolutą

Książka Dylematy wyceny przedsiębiorstwa jest kolejną pozycją Wydawnictwa Poltext z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Stanowi uzupełnienie i wzbogacenie wcześniejszej publikacji Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki z 2011 roku pod redakcją tych samych redaktorów naukowych (Marka Panfila i Andrzeja Szablewskiego), która została bardzo dobrze przyjęta wśród teoretyków i praktyków (otrzymała kilka nagród i wyróżnień) oraz jest wykorzystywana w procesie kształcenia studentów i w szkoleniach z tematyki wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa.

>>Zajrzyj do książki (spis treści i fragment)

Książka omawia następujące zagadnienia:
• makroekonomiczne uwarunkowania wyceny – cykliczność rozwoju gospodarczego na świecie i w Polsce oraz megatrendy w gospodarce światowej; uwzględnianie ryzyka kraju w wycenie przedsiębiorstwa; wpływ zmian cen ropy naftowej na wycenę spółek petrochemicznych;
• analizę psychologiczną inwestorów giełdowych oraz analizę fundamentalną i techniczną spółki giełdowej;
• wykorzystanie opcji rzeczywistych w wycenie przedsiębiorstwa i projektów inwestycyjnych;
• specyfikę i metody wyceny projektów geologiczno-górniczych na przykładzie KGHM Polska Miedź SA;
• wycenę przedsiębiorstwa i jego aktywów niematerialnych w specyficznych sytuacjach, takich jak procesy sądowe czy alokacja ceny nabycia;
• Fairness Opinion jako niezależną opinię wyspecjalizowanej firmy doradczej dotyczącą finansowych warunków transakcji;
• powiązanie relacji inwestorskich i komunikacji korporacyjnej z wyceną spółek giełdowych.

Autorami książki są pracownicy i współpracownicy Instytutu Zarządzania Wartością (w tym Zakładu Pomiaru Wartości Przedsiębiorstwa) Szkoły Głównej Handlowej, specjaliści ds. wyceny z Ernst & Young, KPMG oraz PwC, współtworzący Podyplomowe Studia Metody Wyceny Spółki Kapitałowej na SGH, a także menedżerowie KGHM Polska Miedź SA i Ciech SA.
 

Jest to publikacja na polskim rynku wydawniczym wybitna. Niezwykle szeroko, kompleksowo, a jednocześnie dogłębnie ujmująca problem. Wykorzystująca najnowszą, światową wiedzę teoretyczną i empiryczną. Dopracowana w szczegółach i świetnie zredagowana. Czytelnik ma satysfakcję obcowania z dziełem przemyślanym i skończonym.

prof. dr hab. Maciej Bałtowski, Wydział Ekonomiczny UMCS w Lublinie
 

Wycena nigdy nie jest prostym zastosowaniem jednego schematu do każdego rodzaju spółki lub składnika aktywów, ale wymaga za każdym razem osobnego i specjalnego podejścia. Zakres książki uwidacznia wielopłaszczyznowość procesu wyceny i dowodzi, jak ważne jest profesjonalne podejście do każdego obiektu analizy.  Zaproszenie do grona autorów, poza renomowanymi wykładowcami akademickimi, również doświadczonych praktyków poszerza istotnie zakres książki i  podkreśla jej praktyczny charakter.  W rezultacie jest to unikalne opracowanie na tle dotychczasowych publikacji na temat wyceny dostępnych na krajowym rynku wydawniczym. Parafrazując znane stwierdzenie, że the practice of valuation is an inexact art, not a precise science, jest to na pewno książka godna polecenia.

Henryk Ciesielski, dyrektor w grupie wycen finansowych oraz doradztwa transakcyjnego American Appraisal w regionie Europy Środkowej

Dylematy są naturalną częścią naszego życia, niezależnie od jego sfery. Zdolność racjonalnego wyboru jest ogromną sztuką. W życiu gospodarczym wybory powinny być w jak największym stopniu oparte na rzetelnej wiedzy. Książka ta z pewnością daje taką wiedzę –  i to nie tylko w zakresie wyceny przedsiębiorstw. Zdecydowanie warto poświęcić czas na zapoznanie się z tą lekturą i na późniejszą chwilę refleksji.

Adam Maciejewski, Prezes Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA

Złożony i dynamicznie zmieniający się świat biznesu wymaga nowych metod wyceny przedsiębiorstw.  W warunkach ryzyka systemowego, cykliczności rozwoju gospodarczego, nowych zasad komunikowania się z uczestnikami rynku oraz zorganizowanej upadłości buduje się portfel metod wyceny zamiast zalecać jedną, jedynie słuszną procedurę wyceny. To jest prawdziwie zaawansowany podręcznik metod wyceny przedsiębiorstw.

prof. zw. dr hab. Jan K. Solarz, kierownik Katedry Bankowości i Ubezpieczeń Społecznej Akademii Nauk


W serii Instytutu Zarządzania Wartością Szkoły Głównej Handlowej i Wydawnictwa Poltext prezentowane są najnowsze wyniki badań nad wartością ekonomiczną. Jest ona rozpatrywana w szerokim kontekście naukowym, biznesowym, technologicznym, społecznym i globalnym.

Data wydania: 17.05.2013

RECENZJE

Kolejna bardzo dobra książka w serii o wycenie wartości przedsiębiorstwa. Panfil & Szablewski wyznaczają poziom w tej dziedzinie - i jest to wysoki poziom.

Marek Rostocki